onsdag 6 juni 2012

Tankar på mys...

Idag har det varit sol i Linköping. Sådär mysigt ljust och härligt, lagom temperatur och allt det där. Jag har ingenting att klaga på vad det gäller den här dagen egentligen. Inte på andra sätt än vädermässigt heller... Men det är inte det jag sitter och funderar på just nu. Just nu (och till och från en tid tillbaka) har jag börjat mjukna för tanken på det där med onepice och under de gråa regniga dagarna som gått förbi kom jag fram till att även om jag tycker det är ett oerhört fult plagg så ser det för skönt och mysigt ut för att jag inte ska vilja ha en helt egen.

Något som jag tyckte var ett problem från början var dock det här med hur pösig onepiecen är. Det är av den enkla anledningen att jag själv föredrar kläder som sitter närmre kroppen. Sånt där är ju en smaksak och då såg jag det helt enkelt som att det inte var något för mig. Testade en variant på onepiecen på Gina Tricot och avfärdade den genast på grund av den lösa passformen. Det finns dock en slim-variant. Vad jag vet är det bara onepiece själva som gör den. Därför är inte heller billigare varianter ett alternativ för just mig.


Bilden ovan visar modellen jag vill mysa ner mig i regniga sommar- och höstkvällar. Sitta och dricka varm choklad med J-man kalla vinterdagar och läsa en bok i myshörnan under våren. I sommar blir det dock ingenting med det eftersom jag inte har någon inkomst, så då kan jag ju liksom inte handla. I höst kanske det blir verklighet i alla fall. Kanske skaffar sig även J-man en variant han trivs med då också, så att vi kan vara bekvämt mysiga ihop även till utseendet. Bli "det där" paret till och med? Inget jag skulle ha något emot i alla fall!

I ärlighetens namn så håller du väl med om att det ser mysigt ut och låter som att det ska bli superhärligt också? Det tycker i alla fall jag.

Den onepiece jag suktar efter (där bilden är hämtad) hittar du HÄR och om just den inte föll dig i smaken kan du slå en kik på hela sortimentet HÄRIFRÅN istället. Längtar till hösten så jag kan köpa mig en... Mys!

1 kommentar:

  1. Jag har inte heller något emot att bli "det där" paret. Skulle vara mysigt att göra som du säger att sitta i soffan och mysa sådär <3

    SvaraRadera