måndag 4 juni 2012

Fina saker

Jag nämnde ju att vi gjort lite inköp här hemma... Våran bläckskrivare har slutat samarbeta i princip helt och det är inte så bra för mig som behöver skriva ut arbeten då och då... Inte så konstigt kanske. Så när vi snubblade över en laserskrivare för ett lågt och bra pris var det svårt att inte ta tillfället i akt.


Jag är så jäkla glad över den här mackapären! Pysen har redan varit uppe och släppt päls på den så klart... Men han är faktiskt inte lika fascinerad av den som av den andra. Kanske för att den här är något tystare och inte hoppas och studdsar så fort den skriver ut något. Hur som helst är jag jätteglad över den. Ska se om jag kanske har råd med lite fotopapper för laserskrivare längre fram så att jag kan skriva ut en bild eller två.. Sådant är ju bra för inspiration ibland som du vet.

Sedan var det ju så att vår dammsugare inte heller fungerar som den ska. För att inte tala om hur illa den luktar trots byten av påse (ja, flera byten, inte bara ett). Så det var helt enkelt dags... Och jag ska säga dig att trots att jag saknar den där smidiga borsten till soffan så har jag nog aldrig varit så glad över något man kan städa med förut. Det är en ren fröjd att använda prylen!

Suddigt, osams med el Nikon (förlåt).

Vi övervägde en stund om det var bra med en så liten grej, men det kan jag säga att det är. I alla fall för oss. Att tömma påsen ofta är inte något problem, däremot blir det ju fräschare. Det är hur som helst så jag upplever det. Samma kväll som vi skaffade den hade jag dammsugit nästan hela lägenheten bara för att "det är väl lika bra att ta det värsta här i alla fall... och här... och här...". Så... Ja, bra köp tycker jag.

Okej, det är inte jättekul grejer att läsa om kanske.. Men jag är ju så glad för dem! Så hoppas att du stod ut.

1 kommentar:

  1. Ja, jag ska säga att jag var ju skeptiskt till att den skulle räcka här i lägenheten, men bara vi får upp de sista från golvet och byter soffa så kommer den ju fungera utmärkt. Säga vad man vill, men den är inte alls klumpig, obekväm eller svag för att det är en kompakt maskin (som vissa har förutfattade meningar om) utan den är verkligen GREAT! :D

    SvaraRadera