tisdag 19 juni 2012

Måste rensa igen

Inser att mitt bloggläsande kommer ivägen för mitt bloggande. Jag spenderar mycket mer tid än jag borde med att läsa andras bloggar helt enkelt. Egentligen är ju inte det en dålig sak, så förstå mig rätt, man lär sig mycket om bloggande genom att se vad andra gör för rätt och fel. Man blir inspirerad och upptäcker nya saker hela tiden. Problemet, i alla fall för mig, är att jag alltid har så mycket att läsa att när jag är klar har jag glömt bort alla de bra idéer jag fått under tiden jag läst. Så då blir det inte mycket...


Dags att rensa bland bloggarna jag följer igen hur som helst. Så kanske jag får lite bättre ordning på mitt eget bloggande igen. Sen så är det ju så att man tröttnar på vissa bloggar och hittar nya att tycka om till och från ändå... Misstänker att jag har tappat både en och tre läsare på att vara så inaktiv. Rätt åt mig!

1 kommentar:

  1. Jag har ett litet tips till dig angående det där med att komma ihåg de bra idéer som man vill blogga om: skriv upp på någon liten papperslapp så fort idén tittar fram. Det gör jag, så i efterhand kan man lugnt skriva det man tänkte på. Oftast brukar jag också skriva en ledtråd i form av en mening som gör att jag inte glömmer. För om jag bara skriver ett ord eller liknande glömmer jag garanterat.

    SvaraRadera