tisdag 12 juni 2012

Förväntansfull

Tidigt uppe idag. Ja, för att vara jag alltså. Får ju egentligen ha sovmorgon (nästan) hur länge jag vill, om jag vill, så att jag var uppe vid sju-någonting och passade på att umgås med J-man innan han åkte till jobbet är inte det vanligaste. Idag kommer dock mamma till Linköping och vi ska åka och köpa kamera och sedan luncha ihop. Så jag är vaken. Uppspelt och förväntansfull och vaken. Väldigt vaken! Däremot satte jag kaffet i vrångstrupen för en stund sedan och höll nästan på att kräkas så jag mår lite illa... Mental anteckning: Drick morgonkaffet försiktigt hädanefter.


Ska göra mig iordning och plocka lite här hemma medan jag väntar. Lägenheten ser lite ut som en krigszon (mest vardagsrummet, men ändå) efter mitt sågande igår. Har dammsugit flitigt, men det är ju inte bara dammet som gör det stökigt. Inte dagens roligaste sysselsättning, men det får tiden att gå i alla fall. Sedan är det ju alltid trevligt att ha det fint omkring sig!

Streamade säsongsstarten på True Blood till kaffet förresten. Vilken start! Är man True Blood-fan så kommer man inte bli besviken i alla fall, hur de ska ta sig vidare från det här blir väldigt spännande! Sessan får avslöja om de följer böckerna ordentligt eller inte, har inte hunnit börja läsa dem än. I sommar ska jag dock ta mig tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar