söndag 10 juni 2012

En långsam dag med många tankar


Sitter och äter ostringar med chili-smak framför skräckfilmer och kikar på den preliminära gästlistan för bröllopet. Vi kommer få rensa tror jag. Vi är uppe på nästa 80 pers och då har vi inte gått igenom den så noga. Vore det inte så dyrt med mat och tårta och sådant skulle antalet inte spela roll, men när man har ekonomiska begränsningar så kan man tyvärr inte göra som man vill. Funderar över vilka alternativ som finns annars.. 

Visst kan man välja att bara bjuda på bröllopsfika och sedan fest, men det blir nog en lite väl hård fest om man inte får äta innan. Sedan kan man väl ha en "paus" mellan vigseln och festen så att folk kan äta själva emellan, men det känns faktiskt inte så kul. Och det känns snålt också. Något som varken jag eller J-man är. Så mat ska det bli tycker i alla fall jag. Sedan blir det förmodligen enklare mat, men det kan vi nog leva med allesammans tror jag.


Har du några tips, råd eller förslag? Jag välkomnar allt sådant! Vi kommer göra som vi vill i slutändan, men ibland glömmer man massor finurliga saker för att man är så fokuserad på sitt mål.

1 kommentar:

  1. Jag och min make bjöd bara de allra närmsta, så vi blev en nätt liten skara. Var har ni tänkt att ha bröllopet? Ska ni beställa mat från någon caterings-firma, restaurang etc., eller har ni någon i er bekantskapskrets som kan hjälpa till att fixa bröllopsmat? Att jag undrade var ni ska vara beror på att vissa cateringsfirmor ger rikligt med mat per portion ("Ingelas catering" i Mora som vi användes oss av gör det). Då räcker en mindre mängd portioner till fler personer. Tänkte ifall ni känner till någon cateringsfirma eller restaurang som gör så.

    SvaraRadera