lördag 2 juni 2012

Mindre bra humör

I ärlighetens namn är det ganska skönt med ett par regninga dagar. Jag tycker om regn och lägenheten är inte som en bastu. Komfort på hög nivå! Däremot börjar det kännas tråkigt att det är så grått utanför fönstrena. Så lite tjurig märker jag att jag börjar bli. Att halsen är tjock och huvudet konstant värker gör det inte heller bättre, men det låtsas vi inte om just nu.

Jag är rastlös helt enkelt. Vill ut och gå, picknicka med min älskling igen och att kameran ska dimpa ner så att jag får leka med den i timtal. Inte för att jag inte har annat att göra innan det är lämpligt att jag lägger all fokus där så klart. Men ändå. De där pauserna man tar mellan arbete vill man ju också fylla med roliga ting. Och tack vare min fina lilla bärbara Blackie skulle jag ju kunna skriva min portfölj ute på en filt lika gärna som inne i mitt arbetsrum eller i soffan eller vad som helst. Det skulle helt enkelt vara förbannat mysigt att få arbeta i solen en dag eller två.


Ja, dessa i-landsproblem... Under tiden pågår långa diskussioner om utseendehets på Lady Dahmers blogg (exempelvis under det här inlägget)och #tafs har avstannat nästintill helt. Viktigare saker att ägna sig åt egentligen, men ändå sitter jag här och småsurar. Men man har rätt att sura över oviktiga saker också. Så länge det inte tar upp all ens tid och energi. Vi är ju bara människor ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar