fredag 22 juni 2012

Kan det vara så att del ett i utstyrseln är klar?

Jag är ju ett stort fan av Tradera, kanske svårt att missa det, och letar frekvent efter användbara saker där. Har letat skor till bröllopet länge (känns det som i alla fall) och det är verkligen inte lätt. Det mesta är för gulligt för mig. Eller för plåttrigt. Eller så är det för enkelt. Har också bestämt mig för att klacken inte får vara alldeles för hög heller eftersom jag ska ha dem en hel dag och inte vill behöva byta för att fötterna gör så ont att jag inte kan gå längre. Ja, sånt som man kanske tänker på när man ska gifta sig... Bekvämt mitt i allt det vackra. För mig är det i alla fall viktigt.

Så hittade jag ett par silversandaletter på Tradera i min storlek. Silverskor och helst öppna sådana är vad jag bestämt mig för. Jag vill kunna använda skorna även efter bröllopet, det räcker med att klänningen och slöjan bara kommer användas en gång, så mycket som möjligt som går att återanvända efteråt är bra tycker jag. Sen är jag ingen motståndare till begagnade saker heller, så länge det är i fint skick. Hur som helst så vann jag auktionen!


Så nu väntar jag... Hoppas innerligt att de sitter bra på foten när de kommer hem och att de känns lika bra i verkligheten som de gör på internet. I så fall är nämligen skorna till vigseln klara och vi kan checka av det från listan. En sak mindre att oroa sig för och leta febrilt efter. Jag är så förväntansfull!

3 kommentarer:

  1. Åh älskar bröllopsinlägg! Men glöm inte kolla på etsy under deras bröllopskategori finns hur mycket som helst :) både att inspireras av och bra priser

    SvaraRadera
  2. Ett tips: gå in skorna ett tag i förväg så slipper du både skoskav och onda fötter på den stora dagen! Jag gick runt med mina hemma i lägenheten. Hade på mig dem när jag dammsugade och när jag diskade. Hehe!

    SvaraRadera
  3. Gud vad snygga! :-o Hoppas att de sitter bra :-D Vet själv hur svårt det var att hitta rätt skor. Mina blev väl inte helt rätt ändå, eftersom fötterna gjorde ont efter en hel dag. :-s Fast de var ändå snygga, så om man vill vara fin får man lida lite pin. ;-) Och precis som du ville jag också att de kunde återanvändas efteråt. :-)

    SvaraRadera