fredag 22 juni 2012

Midsommar på balkongen

Jag har ju pratat lite lätt om hur vi fixar med balkongen i alla fall.. Igår blev det helt klart, tack vare hjälp från svärfar. Trallen är lagd, nya möbler köpta, en grill och så nät så katterna inte kan ramla ner. Pysen älskar det och är här ute (yepp, jag sitter på balkongen och skriver) så mycket han bara kan. Bus håller sig på golvet. Sedan han ramlade ut när han var liten verkar han ha utvecklat höjdskräck nämligen.

Innan vi fick upp nätet...
Jag är så sjukt lycklig över att vi fått ordning här ute äntligen. Så skönt att kunna ha öppet nu när det är varmt och att kunna sitta ute är så sjukt underskattat. Bara ta en kaffe eller något kallt och kanske läsa en bok. Blogga lite eller vad som helst. Åh, vad jag har längtat efter det här! Vet inte om J-man har förstått hur mycket jag längtat efter det faktiskt... Har sett det som det är och vi har inte haft råd innan, så då tjatar jag inte om det. Bara onödig energi.


Lycklig, men okontaktbar, katt. Det finns ju så mycket nytt att titta på här ute!

Försiktigt, försiktigt...
Bus vill inte vara i famnen här ute. Han får nästan panik bara av det. Som att man skulle slänga honom över kanten, trots att han vet att vi aldrig skulle göra något så hemskt mot honom. Och även om någon nu skulle försöka (nåde den säger jag bara) så går det inte nu när det finns nät. Pysen vill inte vara i famnen för att att hellre vill titta på allt som finns i världen istället. Nyfiknare misse kan man leta efter!

Och här sitter jag i motljus och är glad!
Vi har besök från Örebro över midsommar så det blir till att grilla och mysa ikväll. Precis lagom! Kanske skippar vi till och med att klä upp oss och kör på myskläder hela dagen? Sådant får märkas under dagen tror jag. Hur som helst.. This is life!


2 kommentarer:

  1. De här blir en helt awesome midsommar! <3 Puss!

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt det ser ut. :-) Jag och min make talade om att fixa nät till balkongen när vi bodde i förra lägenheten. Får se om vi ska göra det till den här. Hade varit skönt att kunna sitta där ute utan att behöva oroa sig för att lejonen ska hoppa upp på räcket och eventuellt skada sig.

    SvaraRadera