söndag 24 juni 2012

Dripp dropp

Regnet verkligen ÖSER ner utanför tåget. Det är en typisk sådan sak jag tycker är mysig. Ljudet av regndroppar mot glas är bland det bästa som finns. Jag blir alltid lite filosofisk av mig när det regnar på riktigt och inte bara småskvätter lite.

Har mycket tankar som rör sig i mitt huvud just nu... Det är känslan av att vara förväntansfull och nervös blandat med irritation och stress. Saknaden efter J-man och katterna har redan börjat smyga sig på lite också bara för att jag vet att det är en vecka tills jag ser dem igen. Hjärnan är lurig på det sättet.

Har satt J-man på bröllopsbestyr i veckan i alla fall. Mer forskning på lokal och det är dags att hitta fotograf också. Så han ska se vad han kan göra. Älskar att han engagerar sig i planerna och faktiskt vill vara med. Det visar så tydligt att han vill det här lika mycket som jag! Så ska han välja musik till ceremonin också... Ja, inte all musik, men minst en låt och gärna hitta lite förslag också. Bara för att vi gifter oss borgligt blir det ju inte tyst och tråkigt!

Funderar mycket på hur man bäst hittar florist och hur bråttom det är med det. Och bröllopstårta! Jisses... Ringarna hoppas jag att vi ska ha råd att få hem relativt snart i alla fall. Längtar då jag blir tokig! När de är här så kan vi ta det när som, även om vi vill hålla oss till vårat datum så klart. Det är jobbigt att vänta även om tiden behövs, inte minst för ekonomins skull.

Vissa personer får mig dock stundvis att vilja gå emot mina egna drömmar och önskningar och bara skita i allt, rymma med J-man och ta med två vittnen och gifta oss i smyg. För att slippa krångel och onödig irritation. Men det är ju inte det vi vill och i slutändan får det väl bli då att de som stjälper mer än hjälper kanske får hålla sig undan bröllopet? Inte vill man ha någon som gör att man inte mår bra på plats på sin stora dag heller!

Många funderingar som sagt...

1 kommentar:

  1. Gifta er i smyg???!!! Nääee vet du vad...bort med alla stör moment istället...det är ni som bestämmer i slutändan vad alla än må tycka o tänka...så det så!!!!!!! Kram Mamma

    SvaraRadera