torsdag 14 juni 2012

En liten del av hemmet...

Jag tog ett djupt andetag och samlade mig såhär på förmiddagen. Började plocka undan skräp som vi samlat på vardagsrumsbordet under sega dagar och lade böcker och tidningar på sina respektive platser. Fram med dammsugaren och hipp som happ var det klart! Härligt luftigt och fint igen!


Är det något jag avskyr så är det just att städa, men det är ju så förbannat tillfredsställande när man är klar. Måste vara därför de som uppskattar städning uppskattar det. Själva handlingen är väl inte så tilltalande ändå? För mig har den aldrig varit det så om du tycker att själva städandet är det roliga får du gärna förklara hur. Jag är alltid öppen för att lära mig något nytt och se saker från en annan vinkel. Även om jag kanske inte håller med i slutändan.


Hur som helst så är jag stolt över mig själv. Blir alltid lite stolt över mig när jag gör något som jag avskyr. Tycker att jag förtjänar det. Alla borde unna sig att vara lite stolt över sig själv då och då. Bara det inte går över styr så man börjar bete sig märkligt mot andra. Man ska inte vara för självgod helt enkelt. Men helt ärligt så tycker jag inte att man ska glömma att ge uppskattning även för de minsta och mest triviala vardagliga sakerna. Både till andra och sig själv. Jag kan inte se varför man inte skulle göra det. Man blir ju alltid glad av uppskattning!



Nu ska jag vara nöjd och glad och ta och belöna mig med en skvätt läsk. Lika bra att passa på och samla lite krafter och se om man kan få mer energi och ta ett rum till kanske? Men bäst att inte lova någon.

1 kommentar:

  1. Om man sätter på bra musik i bakgrunden att ta ett par danssteg till brukar städningen bli roligare :)

    SvaraRadera