fredag 22 juli 2011

Världen fortsätter att vara grå

I natt blixtrade det och åskade massor. Det var som en egen ljusshow i vardagsrummet och regnet slog hårt mot fönsterrutorna... Personligen tycker jag att det är grymt mysigt. Det är lättare att sova för mig, det ger mig lugn. Sådär som vissa slappnar av bäst till delfinsång och vattenfall.

Älsklingen skickade nyss ett meddelande och skrev att det tydligen ska bli ännu värre mer åska ikväll. Hur underbart är inte det? Nog för att det kan kännas oerhört trist att världen är så grå... Men det som hör till... Ösregn och blixtar och åska... Det tycker jag om. Så blir det massor med åska och dunder inatt med ska vi vara vakna länge och mysa ihop oss.


Dagen består, för mig, av att fortsätta försöka bli frisk. Tvinga mig att kanske ta det lite lugnare än jag vill till och med. Fast än att jag vill plocka, dammsuga och fixa så kanske jag bör ta det försiktigt. Just nu i alla fall. Vi får se hur väl jag lyckas.


2 kommentarer:

  1. Här åskade och blixtrade också. Och när åskan var precis ovanför oss hade jag fem livrädda kattungar i sängen. XD

    SvaraRadera
  2. Om man säger att du är helt sjuk så är det varken elakt eller osant. Vad du än gör så gå inte till läkarna, de har fel!

    SvaraRadera