måndag 18 juli 2011

Tröttboll

Jag somnade visst i soffan. Har kanske inte sovit helt jättebäst med tanke på sömnhostan? Vad vet jag? Trött är jag i alla fall. Mycket trött. Antar att allt det grå och blöta utanför inte hjälper energin heller... Men jag gillar regn. Det är mysigt. Och lätt att somna till... Inte helt perfekt när man försöker hitta energi att börja kampen med CSN. Ja, det är ju dags att börja tänka på det igen.


Dagens i-landsproblem är alltså: Hur ska jag göra för att tvinga i mig själv lite energi så jag kan ta tag i tråkigheterna som förhoppningsvis leder till roligheter? Motivera mera! Ja, det är en bra grej! Synd att man inte kan plocka fram en glad regnbåge ur en låda och bara kasta den i ansiktet på sig själv när det är grått. Känns som det skulle ge hur mycket energi som helst på något vis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar