måndag 25 juli 2011

Tidig klagosång

Jag brukar inte frivilligt vara uppe så här tidigt... Det är jag inte nu heller. Helt enkelt kunde jag inte sova längre.. Kroppen är stressad för att jag ska göra saker jag tycker är jobbiga idag. Hatar läkare nämligen. Dåliga erfarenheter och så kostar det ofta mer än vad hjälpen är värd... Jag vet att det låter bittert, men när erfarenheten är att de flesta läkare är för stressade/trötta/ointresserade för att verkligen ta reda på problemet och hjälpa en blir man inte så positiv.

Jag har dessutom tandvärk. Inte okej med det alls... Jag tillhör den gruppen som har tandläkarskräck. Ganska stark sådan dessutom. Jag kan bara minnas en gång jag varit hos tandläkaren utan att storgråta och det var bara för att den tjejen (som gjorde en standardundersökning) var otroligt lugn och försiktig och dessutom hade gett mig extra lång tid eftersom jag har sådan skräck. Nu har jag upptäckt ett hål och det gör mig livrädd. Det emotionella stressar mig. Det ekonomiska är nästa press. Tandläkare är dyrt. Hur ska det gå? Hur dyrt blir det? Hur betalar man av skiten när inkomsten inte är tillräcklig? Och så fortsätter det i en evig karusell av skräck och oro.

Så... Ja, jag är inte så glad just nu. Trött och allt det där också så klart. Typiskt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar