söndag 17 juli 2011

En ny plats

Efter mycket om och men har jag bestämt mig för att testa en ny bloggportal. Om jag trivs eller inte kan ju bara tiden utvisa, men so far so good som man säger. Alltid spännande med nya saker! Dessutom är jag väldigt glad att ha bloggadressen just så som jag vill ha den och nu ska jag förhoppningsvis kunna blogga vettigt från mobilen (äntligen).

Min gamla blogg (http://jonesythekatt.blogg.se) kommer finnas kvar. Det finns mycket kärlek där och jag vill inte förlora något, den kommer dock inte vara aktiv om jag inte bestämmer mig för att helt byta tillbaka. Du behöver dock inte oroa dig för att jag ska börja hoppa från bloggportal till bloggportal nu, det är nämligen inte min grej. Anledningen till att jag byter över huvud taget är just för att jag saknar mobilappen. Även adressen är skönt att få som jag vill, men jag hade lika gärna kunnat stanna på blogg.se om det bara var den ändringen jag ville ha.


Det är mycket att pilla med innan jag kommer känna mig riktigt hemma än så länge. Det kommer dock ta en stund att lista ut hur jag ska få in min twitter och dayviews här. Allt är ju nytt och spännande! Men på något sätt ska det väl gå. Lite i taget bara.


1 kommentar:

  1. Jag körde ju tidigare blogg.se, men provade sedan wordpress och blogspot. Wordpress var riktigt kass, men anledningen till att jag inte stannade på blogspot var att man inte kan kontrollera innehållet på samma sätt. Man har bara ett template, så man kan inte specialhantera de enstaka sidorna på samma sätt. Som kategori och månadslistningarna, och själva inläggssidorna.. ..hoppas du förstår vad jag menar. I övrigt så lägger jag till den här också på bloglovin så jag kan hålla koll på dig!

    SvaraRadera