måndag 16 januari 2012

This is what I want...


Nu ska jag börja med att säga att min Nikon D50 är en bra kamera. Däremot så saknar den en del funktioner som jag skulle vilja ha och det är helt enkelt för att den är ungefär 7 år gammal på marknaden. Tekniken går ju så fort fram och jag som blivit bortskämd med nyare modeller och fler funktioner önskar helt enkelt en annan modell just nu. Och fortfarande är det Canon 1100D som lockar mig mest av allt.

För ett par månader sedan (tror jag stämmer bra i alla fall) så tog Iza med mig till Expert och kikade på hennes kamera eller grejer till kameran eller hur det nu var.. Hur som helst fick jag då känna på 1100D bara för att se hur den kändes. Den var lite halvt gjuten i handen på mig så.. Ja, jag känner mig helt enkelt säker på att den är rätt för mig.

Det är en bra produkt till ett bra pris dessutom. Det enda jag kommer behöva köpa till (förutom ett extrabatteri, för sådana är bra att ha) är i princip ett UV-filter för att skydda linsen. För övrigt fick jag ett närbilds- och ett stjärnfilter av Iza i födelsedagspresent!

Ja.. Det var väl det gällande kameror för nu i alla fall. Jag leker vidare med min Nikon såklart. Den ska få följa med ut i Trädgårdsföreningen och fotografera blommor när det blir lite varmare. Men en Canon 1100D med bildstabilisator ska bli min! Så småningom.

1 kommentar:

  1. Uv filter ligger å drugt 149-249kr beroende på filterdiametern, du ska ha 58mm ;)

    Och ta reda på batteriet du har i canon 1100D, och köp ett extra därefter :)

    SvaraRadera