fredag 13 januari 2012

En dröm i en dröm

Nog för att jag ibland drömmer konstiga saker, men jag slog nog ett nytt personligt rekord i natt.

Jag drömde att jag var med barn. Jag och J-man skulle ha en liten bebis, en flicka var det till och med... Och jag gick runt på ett hotell och var allmänt stor och höggravid. Ufo var där också av någon märklig anledning.. Kanske för att han är en av de som fått barn innan och han agerade mest som någon som berättade vad sjutton det var som hände i kroppen på mig. Fancy that.. Ufo som förlossnings-coach.

J-man var med ibland och iväg ibland, kanske på jobb... Jag vet inte. Ufo var där i stort sett hela tiden och var mitt bollplank. "Jag mår såhär" fick svar i stil med "ja, men det är för att..."/"när Sara var gravid..." och så vidare... Vattnet gick när jag lägligt nog var på toaletten (tydligen) och magen försvann nästan helt. Som när man tömmer luften ur en ballong, fast utan ljudet. Jag tjoade att det var dags, men förundrades över avsaknaden av smärta. Flera vänner dök plötsligt upp för att vara med under själva förlossningen i en hotellsäng. Tror att Sessan, Lollo och mamma var tre av dem, men det var fler. J-man var också där ibland. Svårt att ha koll.

Hur som så låg jag där på en hotellsäng och skulle föda en liten flicka. Plötsligt var min mage och livmoder som ett ultraljud i 3D och barnet syntes tydligt. Sprattlade runt där inne för att hitta rätt position. Ändå kändes knappt en enda spark eller box och jag kände frenetiskt på magen och tänkte att något måste vara fel. Hur som helst så hittade hon rätt position, Ufo ropade "nu så" och precis innan jag skulle börja föda på riktigt öppnade hon ögonen. Klara isblå ögon såg rakt ut ur ultraljuds-3D-i-svartvitt-bilden med ett bestämt uttryck att "nu jävlar". Det kan ha varit jag, men det kan också varit någon annan som skrek "såg ni?" när det hände. Sedan kom smärtan. Dov och kortvarig medan hon pressade sig ut mellan vad som såg ut som två väggar på skärmen. Två eller tre gånger upprepades samma sekvens och jag fick aldrig hålla henne i min famn för plötsligt blev jag varse om att det tydligen var en dröm och att jag skulle på födelsedagsfest för en vän.

Han hade en stor marknad med olika marknadsstånd.. Mest mat av olika slag och det gick omkring en kille i lila dinosaurie-dräkt bland besökarna (dock inte som Barney the dinosaur, men ändå lila). Det fanns en påstridig thailändsk kvinna som ville att jag och J-man skulle köpa mat av henne och hon gjorde iordning sittplatser i ett litet rum(?) där borden var så smala att man var tvungen att ha ett bord var om man satt mitt emot varandra. Det var som barnstolar (de som har ett litet bord framför barnet) fast för vuxna och stolen satt inte ihop med det lilla bordet.

Efter det väckte J-man mig på riktigt och berättade att han skulle gå till jobbet. Pussade mig på munnen och pannan och lämnade mig mer förvirrad än han hade en endaste aning om.



Det var en händelserik natt skulle man väl kunna påstå. Jag kan inte låta bli att undra vad en sådan dröm kan tänkas betyda. Så bisarr! Däremot aldrig egentligt obehaglig. Bara märklig. Jag välkomnar alla teorier! Ju galnare desto bättre!

1 kommentar:

  1. jag tror det betyder att jag får titulera mig mormor snart :) :) :) :) :) :) :) :) :) åh vad kul !! :) :) :) :)

    SvaraRadera