tisdag 17 januari 2012

Sweaty stuffs...

Jag passade på att köpa mig en yoga-matta för presentkortet jag fick av J-mans far med sambo i födelsedagspresen (och några andra saker också, men ändå). Tänkte att det säkert kunde vara en bra investering. Nu har jag yogat i 20 minuter på nybörjarnivå och är genomsvettig. Det märks att jag inte tränat på pinsamt länge... Cyklingen till LiU verkar inte ha satt sina spår än heller.

Väldigt skönt dock. Jag känner mig lugnare och det behövde jag. Är helt sönderstressad över skolan just nu. Slutet av kursen så det är inget konstigt och det är lika dant för de flesta av oss tror jag nog. Men ändå. Skönt var ordet. En vana jag gärna tar till mig. Har tänkt på det länge, men lat som man är tar man inte tag i det.

Nu ger jag inga löften, för lovar jag att jag ska yoga 20 minuter om dagen kommer jag väl aldrig yoga igen... Men jag hoppas hitta tiden för det. Det är liksom inte en så lång stund och mår jag bättre såhär direkt känns det ju ganska värt det. Men nu ska jag duscha av mig lite. Kan vara bra det med. Och ansiktsmaska mig och skämma bort mig. En andningspaus liksom. Det förtjänar vi alla då och då.

Lite mysstämning på det kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar