måndag 2 januari 2012

Nu kommer inlägget som alla andra redan har skrivit... Men mitt är bättre

Jo, jag vet att alla andra har skrivit om sitt nyår... De gjorde det dessutom igår, så jag är senare är de flesta. Så går det tydligen när man har trevligt besök och hellre umgås med dem än sitter vid datorn.

Jag och J-man åkte ända till Örebro för att hämta upp N och J förra året. Det var nämligen så att vi så väldigt gärna ville träffa just dem. Senast vi såg dem var det midsommar och det var första gången som jag träffade dem båda ordentligt, även om jag träffat på N som hastigast en gång tidigare. Hur som helst hade jag redan förälskat mig i dessa två människor på mitt eget lilla vis. J-man har känt N länge, men är lika ny för J som jag.. Och han blev lika förtjust i henne han med. Så det kändes som ett naturligt val eftersom vi ville ha ett relativt stillsamt nyår (ja, med lite folk i alla fall).

Utan att överdriva kan jag säga att nyåret var över förväntan. Det blev liksom lagom på precis alla sätt och bara bra rakt över. Vi spelade spel, åt gott och skrattade massor! Till och med lite seriösa saker hann vi pressa in och det utan att stämningen behövde bli tryckt eller det minsta dålig eller stel. Bara avslappnat och total värme och gemenskap. Efter nyårets tolvslag, då vi smällde raketer och drack champagne direkt ur flaskan, så gick vi också över till J-mans bror och Iza ett tag. Ett perfekt avslut på kvällen och början på det nya året!

Kanske blir det en tradition? Vi hoppas det. Det är inte svårt att tänka sig oss fyra sitta och skratta runt ett sällskapsspel medan barnen leker i vardagsrummet i framtiden. Och det från att ha träffat dem två gånger! Är det inte awesome när det händer?
Massor bilder från nyår:


Glittrig silverklänning blev det på mig!

Mousserande vin med frysta bär som fördrink

Dukat!

Min egen variant på Sheperds Pie som för övrigt är awesome.

*nomnomnom*

Efterrätten

Såhär ser jag ut när jag har svaret på en fråga på tungan men inte får ut det.

J-man med Cinzano <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar