torsdag 26 januari 2012

Fake it

Eftersom läkaren sagt mig att det inte finns något att göra annat än att vila och pressa i sig mycket vätska och jag bara hade en föreläsning idag så tog jag mig till uni. Mascara, nytvättat hår och en gnutta läppstift fick dölja min krasslighet. Tror det fungerade ganska bra. Känner mig snygg, men rösten är varierande tjock beroende på hur mycket slemlösande som verkar för stunden. Otrivin comp är min bästa vän så länge jag känner för att andas. Förutom de grejerna så mår jag ganska bra idag. Så tar jag det ju väldigt lugnt också i och för sig.


Vardagsrummet ser ut som en halv soptipp sen jag blev dålig och J-mans innebandylag kommer hit imorgon för styrelsemöte. Inte riktigt okej... Så jag ska försöka plocka undan det absolut värsta. Passa på medan kroppen känns okej. Det är ju mest vardagsrumsbordet. Hur ansträngande kan det vara att flytta disk från det till köket? Precis. Till och med en sjukling borde klara det. Ler man dessutom samtidigt så kan man kanske lura sig själv att man är frisk en liten stund ockå. Fake it til you make it, som de säger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar