tisdag 3 januari 2012

Arbetar med uppgift igen...

 Ja, jag har äntligen fått ändan ur och satt fart på riktigt. Skissat har jag ju gjort och tänkt, tänkt tänkt... Men nu är det skapande som står i centrum. Och mat. Jag är visst hungrig. Anyhow... Såhär ser det ut just nu.



Jag har färgat tyg i kastrull och trängt ihop på tork i badrummet. Bus var väldigt nyfiken på vad sjutton det var som hängde där så han satte sig under de droppande tygstyckena och spanade. Vilket resulterade i blöt katt. Han verkade dock inte bekymra sig alls över det. Färgerna blev inte helt som jag hade tänkt mig, eller den olivgröva är med brun-grå-grön än olivgrön om du frågar mig.. Men det känns ändå väldigt bra. Så jag surar inte!




Draperade tyget på provdockan för att testa mig fram lite vad som kändes bra och inte... Toppen blev som jag ville i princip direkt, men mer tanke läggs på kjoldelen. Mer ska komma till så den är inte ens i närheten av vad som kan liknas vid ett färdigt resultat här ovan.. Men om du tittar nedanför så hittar vi något som börjar likna vad slutresultatet kan tänkas bli.



Nu är det inte säkert att det blir såhär, men något åt det hållet kan tänkas. Axelband ska också finnas och jag funderar på hur jag helst vill ha dem... I vilket fall så kanske du kan gissa vad min inspiration är? De som jag redan berättat för får snällt vara tysta just den här gången. Kan säga så mycket som att det har något med platsen jag är född på att göra... Och för att göra det nästan barnsligt lätt så kan jag också avslöja att det är Norrköping, ifall du inte har koll på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar