onsdag 25 januari 2012

Jag är ett virus


Jag har varit hos doktorn som sagt till mig att jag har en virusinfektion (eller kanske flera) så jag är utan hjälp. En tur förbi apoteken resulterade i en stor påse bli-frisk-eller-åtminstone-hålla-sjukan-i-schack. Det värsta är ju att virus kan ta hur lång eller kort tid det vill att läka ut. Vila och vätska var rekommendationen jag fick. Lite studier på det så ska det nog ordna sig ändå. Även om det känns jobbigt just nu.

Hur som helst är det bättre idag än igår. Igår var det som om någon slog en slägga i huvudet på mig. Jag var visserligen runt på stan då för en uppgift och tygshopping... Idag har jag inte varit igång särskilt utan tagit det lugnt som jag ska. Lite tjurig att jag inte kan yoga dock. Känns dumt att riskera svimning mitt i en stretch. Risk för skador liksom.

När J-man slutar jobbet ska han ut till Ikano-huset och köpa byxor. Jag tänker följa med. Äta något och köpa en ny bäddmadrass. Testa gränserna lite liksom... Mina egna gränser. Zyx, otrivin och alvedon får följa med för säkerhets skull tror jag minsann... Och en flaska vatten. Mycket vätska var det ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar