fredag 20 januari 2012

Fredag

Klockan är ganska mycket för att ta sin första kopp kaffe för dagen. Ändå gör jag precis det just nu. Bara för att jag ska slippa ha huvudvärk. Man får ju gärna det om man är van att dricka kaffe varje dag och sedan skippar en. Inte coolt.


Annars har inte dagen varit så händelserik. Jag fortsätter yoga än så länge och kroppen reagerar på alla möjliga sätt. "Vad gör du mot mig?" verkar kroppen fråga efter allt ta-det-lugnt. Jag svarar att jag jobbar för att må bättre så det är bara att vänja sig. Lite försiktig måste man ju vara ändå. Så man inte gör sig illa. Det är lite klurigt att koppla att man inte klarar allt man kunde göra för ett par år sedan på en gång. Innan jag blev mer eller mindre sängliggande och gick upp i vikt behövde jag inte ens fundera. Jag bara gjorde. Det mesta fungerade bara.

Nu är jag visserligen fortfarande rörlig, men jag har inte samma kondition och styrka. "Vigheten" och smidigheten har förändrats förvånansvärt lite. Möjligen ligger det något i det min läkare sa om att jag är överrörlig... Vad nu det betyder egentligen. Vi är ju alla olika.

J-man sitter vid datorn och spelar. Den här dagen blir inte mer spännande än så här för oss. Vi laddar inför imorgon. Jag ska festa med folk från klassen och J-man ska hitta på något annat. Exakt vad vet jag inte om han bestämt sig helt för än. Kanske vill han bara vara ifred en stund? Han får ju aldrig det till skillnad från mig, i alla fall inte hemma. Och man kan behöva det med ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar