tisdag 15 maj 2012

Tradera-kärlek

Okej, jag kan ha blivit lite beroende... Och jag lovar att jag är försiktig, eftersom jag faktiskt inte har lust att bli skuldsatt eller bli helt utan pengar eller så. Det är dock så fruktansvärt kul att få paket så jag kan inte sluta vilja ha mer! Eftersom en del saker tar längre tid att få hem så är det liksom lite som att få random presenter ibland. Som idag. I brevlådan (ja, den här gången behövde jag inte ens gå och hämta paketen på Priso) damp det ner en mindre drös med grejer till mig. Hela fyra paket! Tre av dem hade jag väntat nästan en vecka på och det fjärde faktiskt bara en dag. Riktigt härligt!

Så jag gör som alla andra bloggare och visar upp mina så kallade fynd. Jag är väldigt förtjust i varje grej hur som!


Jag börjar med den produkten jag väntat kortast tid på. Min nagellacks-fetisch får bara mer och mer bränsle genom tradera. Man kan ju hitta det mesta där om man bara är lite tålmodig. Förr eller senare dyker ofta något av det man letar efter upp. Det här var dock inget lack jag letade efter.. Jag blev bara kär. Det är China Glaze - Some Like it Haute. Massor glitter!


Nästa grej är en bok om bröllop. Jag har alltid haft en fascination så det är inte bara för att jag ska gifta mig som jag föll för den här auktionen. Historien intresserar mig helt enkelt och kanske kan jag få inspiration från texten även i mitt skapande? Det ska bli riktigt intressant att ta sig igenom den hur som helst.


Så ett brett, brett skärp! Jag älskar det här. Har saknat något sådant länge, men inte hittat något som kändes rätt. Det här sitter just nu på min provdocka, men på mig sitter det också helt perfekt. Bekvämt och snyggt är ju faktiskt det bästa tycker jag.


Och så sist av allt.. En ny kajal. Vattenfast till på köpet! Nu tänker jag inte svära på att den är helt vattenfast för det, men den är sjukt lättarbetad och det är egentligen det enda jag begär av min kajal. Mycket pigment och lätt att arbeta med.. Alla kriterier uppfyllda för mindre pengar än märken som gett sämre resultat.

Ja, så var det med det. Än så länge har jag inte lyckats bli missnöjd med något jag köpt via tradera så jag är sådär fjantigt glad varje gång jag får ett paket. Skulle dock vara trevligt om man hade lite mer pengar så man kunde ha råd med lite mer och även dyrare saker... Men det är ju ha-begäret som spökar. Någon gång i livet kommer jag ha mer pengar i vilket fall. Kommer ju inte vara student för evigt!

2 kommentarer:

  1. Ah, den bröllopsboken fick jag i födelsedagspresent typ ett halvår innan jag gifte mig. Den är jätteintressant!

    SvaraRadera
  2. Vilken sort/märke är det på kajalen? Lite nyfiken då jag själv behöver en ny ;)

    SvaraRadera