torsdag 31 maj 2012

Jorå, så atte...

Lagar morgonens huvudvärk med ipren och häller i mig en resorb på det. Man får inte glömma att vätska är viktigt när det är varmt. Vätska som i vatten och inte bara läsk, kaffe och annat som har en vätskedrivande effekt. Jag har varit så sjukt dålig på att komma ihåg det där själv, men sen förra sommaren har jag skärpt mig en del i alla fall. Tänkte fortsätta på det spåret.


Märker att J-mans förkylning börjar smitta av sig på mig också. Antar att det är oundvikligt när man bor ihop och ens immunförsvar (tydligen) är trasigt. Jag tänker dock inte vara okej med det. Inte lägga mig ner och ge upp när redovisningen är imorgon. Så minst en dag får skiten vänta faktiskt. Det har jag bestämt. I värsta fall får jag väl gå dit, göra min redovisning och åka direkt igen. Så länge jag kan stå upp så löser det sig.

Vi skulle gå Blodomloppet idag också, men J-man verkar inte bli pigg nog tills dess. Vi får se i eftermiddag... Själv hoppas jag fortfarande kunna gå, men det får bli en sådan sak som märks även där. Lite trist. Samtidigt kan man inte styra över sin hälsa helt, hur mycket man än vill. Kunde man det så skulle man ju vara frisk och pigg jämt!


Jag ska fortsätta med mina måsten, så att jag kan vara lugn och glad imorgon. Så hoppas jag på ett ordentligt ösregn så alla spänningar i luften släpper och jag kan slippa den eviga huvudvärken. Skulle vara så skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar