fredag 11 maj 2012

Rivsår

Eftersom vi har två katter så händer det ju ibland att någon av dem snubblar eller så och man råkar få en oönskad prydnad för en tid framöver... Men det är inte de jag ville berätta om just nu.

Jag har sällan särskilt mycket kläder på mig när jag syr. Det är delvis för att det är enklare så de gånger jag syr kläder till mig själv, men allra mest för att jag ofta blir väldigt varm när jag arbetar. Sitter man då och nålar sitt arbete och låter tyget vila i knät eller syr för hand så händer det lätt olyckor. Händer och armar blir ofta prydda av små sår här och var där nålarna rispar huden... Även benen får sina prydnader då och då. Blir fint att förklara det i sommar. Folk har en benägenhet att hitta på sina egna förklaringar till just skärsår, vilket det ju faktiskt ser ut att vara även om de inte alls är djupa ens när de blöder.

Värst är egentligen att de där småsåren ofta svider så förbannat! Skönt samtidigt att de sällan svider så länge. Det positiva i det negativa.

Nej, jag svamlar visst i min trötthet... Ska sova istället och sluta tänka på svidande småsår. Men det är ändå lustigt att något så litet som en vass nål kan göra avtryck som får omgivningen att misstänka helt andra saker än sömnad...

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar