fredag 16 december 2011

Uppdaterar dig mera

Jag är nästan helt klar med min provdocka. Den är lite sned och vind, men så blir det väl när man ska försöka sig på specialare antar jag... När själva "foten" är fastskruvad och J-man skickat över alla bilder till mig kommer allt upp på bloggen, det har jag ju lovat!
Igår skulle J-man återigen lämna mig för nattjobb i Stockholm, men slapp undan det och överraskade mig med en ros efter jobbet! Jag stod som ett stort fånleende frågetecken när jag öppnade dörren och han stod där. Helt klart den bästa överraskningen på länge! Så nu står en underbart vacker ros i en vas i köket och luktar gott. Och min älskling sitter i vardagsrummet och spelar battlefield, som vanligt när inte vi kramas. Vi försöker ju passa på att umgås så mycket som möjligt när han väl är hemma nu när det är så mycket resor för honom.

Ändå så var jag ute med E och D igår. Awesome som vanligt! Det är stört omöjligt att ha tråkigt med de två. Däremot var det lite tråkigt att J-man inte kunde vara med ut så klart... Men nästa gång kanske han kan! Det är episkt trevligt varje gång och de ger mig kramp och träningsvärk i skrattmusklerna. Helt underbara människor helt enkelt.

Så ringde Synoptik idag och avslöjade att mina glasögon äntligen befinner sig i Sverige (om än på fel ort), så har jag riktig tur, varför jag nu skulle ha det efter all otur, så har de hunnit fram till Linköping redan på måndag. Jag längtar! Däremot vet jag att det kan bli så att jag kommer få massor ont första och kanske andra dagen eller så som jag använder dem för att ögonen behöver vänja sig vid att inte behöva anstränga sig så dant.. Så än är inte det onda helt över. Men snart! Förhoppningsvis. Med min tur så sätter sig väl en elefant på mina glasögon.. Vart elefanten kommer ifrån? Den rymmer väl från Kolmårdens Djurpark eller nåt. Med min otur verkar ingenting omöjligt.

Mina nördbrillor helt utan styrka får duga så länge.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar