söndag 4 december 2011

Organisera mig lite...

Jag försöker göra en mental lista över hur jag ska lägga upp kvällens/nattens arbete. Första steget är helt klart att  städa undan på skrivbordet. Ta tillbaka arbetsytan så att säga. Jag blir väldigt begränsad när det är saker överallt som du förstår. Bara virkningen kan jag arbeta med när det inte finns plats och den är ju egentligen lågprio... Kom på en till virkningsidé som jag ska sätta i verket så småningom. Ett "choker"-halsband av garn. Eller vampyrskydd som jag skämtsamt sa till en vän i fredags när jag rullat ihop min sjal runt halsen. Såg något sådant i en stickningsbok när jag letade mönsterböcker på Akademibokhandeln nämligen, men det är ju virkning som gäller för mig just nu så jag köpte den ju inte. Blir min egen variant sen.


Jag tänker såhär: Först jackan, sen en skjort-blus som jag tänkt göra ett tag eller lypsylfodralet, sedan virkningen som sja bli en lång nätsjal och sen "vampyrskyddet".
Får se hur det hålls.. Men tankarna går så just nu. Jackan först i vilket fall. Efter undanplocket det vill säga. Det var ju det viktigaste för att kunna komma igång. Har jag varit onödig nog för stunden? Ja. Bäst att sätta fart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar