lördag 15 oktober 2011

Längtar...

Jag behöver ett par rullar silvertejp för att kunna göra min provdocka. Stoppning behöver jag också och en ställning eller liknande att ha den på. En gammal lampfot modell större eller liknande. Mer kartong... Katterna äter nämligen den kartongen vi redan fått. De blir till deras tillhåll och mellanmål så att säga.

Fram tills jag får ordning på det känns det som att symaskinen kommer få stå där den står. Även om jag har andra projekt så är jag inte riktigt inspirerad att ta tag i dem. Inte när jag är så nära men ändå långt ifrån att ha min alldeles egen provdocka. Jag vill testa och inspireras av det nya! Längre fram vill jag ha en ställbar provdocka så jag kan testa att sy i andra storlekar också. Jag har inte tänkt att jag bara ska göra kläder till mig i resten av livet.

Saknar att ha garn också... Har inte alls så farligt mycket kvar på min pocho/kofta, men fram till CSN dyker upp på kontot igen så har jag inte råd med 130 kr för garn tyvärr. Kanske kan vi få ihop det med panten i köket i och för sig? Många bäckar små som de säger! Det blev en lite dyrare månad än vi hade räknat med helt enkelt. Ibland blir det så. Vi har mat så det räcker i alla fall så jag klagar inte. Jag bara längtar till nästa månad och mer skapande.

Jag måste få ordning på min slutuppgift hur som. Svårt är det... Men roligt!


1 kommentar:

  1. Jag avundas din energi. Jag orkar inte hålla min blogg levande på samma sätt som du, min slocknar med jämna mellanrum. Tack för att du kommenterar då och då:).. Nu kommer jag få lite att skriva i bloggen framöver i alla fall. Har bästämt mig för att sätta eld på världen!

    SvaraRadera