fredag 14 oktober 2011

Jag och mitt kaffe sitter vid skrivbordet och funderar över hur den här dagen allra bäst planeras upp. Det är inte så att jag inte har saker att göra. Tvärt om. Jag har massor spännande saker att arbeta med. Det kluriga är vad man ska börja med och hur mycket tid man ska ägna åt varje uppgift. Balansera skola och vardag är ju alltid bra också... Lite plock till att börja med så att jag får en ren arbetsyta igen kanske? Spännande, spännande!


Jag försöker skissa mönster till slutuppgiften och kör fast gång på gång. Få saker tilltalar mig... Och hur gör jag något som inte gjorts förut? Det är svårt att veta vad man sett förut och inte. Miljontals mönster har ju redan gjorts. Precis som de flesta andra vill jag ju göra något originellt. Tänk om de skulle tro att jag fuskat? Det vill jag ju självklart inte,


Jag råkade börja skissa på en klänning också... Har ju det där fantastiska tyget, men jag vill inte riktigt börja förrän jag har en provdocka (en som jag gör själv menar jag då) eftersom jag vill att mönsterdelarna blir rätt från början. När jag använder mig själv blir det ofta ganska mycket spill eftersom jag inte vet hur man måttar ut mönster. En bok om hur man gör det letar jag för övrigt efter så om du råkar veta en bra får du gärna hojta till.



Lite av varje i huvudet på mig idag som du märker... Mest arbete dock. På det bra sättet. Att få vara kreativ igen är så oerhört skönt! Önskar att alla fick trivas så bra som jag. Att man så lätt viker sig för andras viljor, för att man bara vill att någon/några ska vara stolta och glada, är oerhört synd. De som älskar dig vill ju att du ska vara lycklig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar