måndag 17 oktober 2011

Ajsing bajsing

Vet inte vilken dag i raden det är nu som jag har huvudvärk. Inte så att jag har migrän eller så, det är mest en dov värk som irriterar och tar fokus. En del av det är spänningsvärk, det vet jag, men inte allt. Det är ju skillnad på värk och värk faktiskt.

Jag har ju nämt det förut att det är dags för ett besök hos optikern igen, men jag ser inte fram emot det. Oftast så brukar jag försöka göra sånt i början på året (runt min födelsedag) för att det är bra med extrapengar när man ska till ögondoktorn. Själva undersökningen är visserligen inte så farligt dyr... Men nya glasögon är inte billiga. Glasen är ju det som kostar mest om man inte ska ha designerbågar och jag tänker faktiskt bara byta glas den här gången. Hur jag ska ha råd märks väl. Inte alltid man som student kan slänga  fram närmare 2000:- bara sådär ju!


1 kommentar:

  1. Du kanske har för många kuddar när du sover? Eller en för låg? Det är svårt det här, men jag föreslår att du börjar där.

    SvaraRadera