söndag 30 september 2012

Stockholm Beer and Whisky 2012

Vi var på äventyr igår! Till Stockholm bar det för att smakas på öl och whisky i mängder. Ja, mer än vanligt i alla fall, för det mesta testar man inte så många nya saker på lokala utestället. För mig blev det dock inte så mycket whisky ändå, även om jag smakade från älsklingen och svågern, jag höll mig till öl och så blev det lite sprit på taste experience också.

En "öl" med ingefära som serveras med is? Ja, varför inte!
Inne på mässan var det trångt. Det känns som att man hade behövt betydligt större lokaler, inte för att det inte var fullsmockat med intressanta ting utan för att det blir väldigt varmt där inne. När det är väldigt varmt dricker man fort och så blir man jättefull och kommer ändå inte ihåg vad saker smakade. Känns rätt dumt om jag ska vara ärlig. Fast jag tog kort på sådant jag tyckte extra mycket om, så lite koll har jag trots virrvarret av intryck och alla alkoholångor.

Ryskt tydligen.. Gott i alla fall.
Det gick fort att bli full. Väldigt fort. Men vi hade kul och nyfikenheten var på topp mest hela tiden. Ingen av oss blev dålig inne på mässan (även om en i sällskapet tyvärr inte mådde jättebra på vägen hem sedan) och tunt omkring oss var det glada människor hela tiden. Några killar försökte smygfota mig, med blixten på, men annars så pratade jag med lite random folk som mest var glada och trevliga och gärna delade med sig av vad de hittat som var gott. Härlig atmosfär helt enkelt.

J-man åt glass med ölsmak.. Väldigt god faktiskt!

Jag hittade jättedyra chips. 25:- för pyttelite chips... Men de smakade bra.
Jag fick smaka på riktig tequila, som inte smakar det minsta som man är van vid. Den finaste av dem påminde lätt om whisky på det sättet att den hade en rökig ton. Betydligt godare än det där som serveras på krogen hur som. Till det så fick vi agave, vilket är mer eller mindre som sockerlag, tillsammans var det riktigt gott! Fast bäst av allt... Bäst av allt på hela kvällen, trots mängder god öl, var ändå honungsrommen vi smakade på strax innan vi rörde oss hemåt.

Världens godaste? Kan vara så... De har bytt design på flaskan nu dock.
Vi tog en var, J-man och jag, så vi fick en varm och en kall. Den fungerar alltså att dricka varm som man görmed glögg på vintern eller kall med lite lime på varma sommardagar. Båda smakade gudomligt. Jag vill ha typ femton flaskor hemma så att jag inte riskerar att bli utan... Och då menar jag inte för att jag ska supa mig full hela dagarna, utan för att jag ska kunna ta ett litet glas någon gång ibland. Jag vill bara ha ett lager så att den inte tar slut, och så att man kan bjuda sina vänner ibland utan att behöva tänka på att den börjar ta slut.

Ja, jag är väldigt förtjust i den där rommen... Nom.

Ett annat awesome fynd...

Vi var trötta när vi kom hem... Jag somnade redan i bilen faktiskt. Fast ingen utav oss mådde dåligt i morse. Inte här hemma i alla fall, de andra vet jag inte. Vi har myst hela dagen, förutom när J-man var iväg och repade. Så skönt! Perfekt dagen efter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar