lördag 22 september 2012

Vi spenderar alla våra lediga dagar på olika sätt...

Jag har precis gjort mig iordning. Why I even bother är däremot ett mysterium med tanke på hur regnet faller utanför, men samtidigt är det ju ganska skönt att få känna sig fin en stund ibland. Jag är inte en av de som trivs om jag bara är bekväm hela tiden. Jag är för ombytlig helt enkelt.

Om det inte vore för att jag ska möta upp J-man om ett tag så hade jag däremot fortfarande suttit i sovkläderna och stickat. Jag har börjat på en mössa, den första jag någonsin gjort så det är ett experiment. Orkade helt enkelt inte hitta ett mönster. Det är ju också en typ av i-landsproblem.


Nu ska jag i alla fall fortsätta mitt stickande tills det är dags för mig att gå och möta min älskling. Senare har vi tänkt gå på teater. Life is good sometimes...

2 kommentarer:

  1. I helgen började jag fundera på att faktiskt också sticka en mössa. :-D Tänkte sticka en till min make. Fast först måste jag komma igång med stickandet igen bara ... Hur går ditt stickande för dig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går bra :) Långsammare än jag föredrar, men ändå. Det är lite klurigt när man testar nya saker bara... Fast jag lär mig ju mycket samtidigt!

      Radera