torsdag 6 september 2012

The magic of health

Fast egentligen inte. I mitt fall är det mer den dåliga hälsans magi. Från att må helt bra, bortsett en snorig näsa, till att börja nysa och hosta igen. Sedan var det som att trycka på en knapp, plötsligt hade jag ont i hals och öron. Och det för att jag tagit det lugnt i och med att jag precis varit jätteförkyld och febrig. Jag är inte road.

Det värsta är att J-man börjar bli orolig för mig. Självklart förstår jag honom, jag förstår själv inte hur jag kan vara sjuk så mycket, men det är jobbigt att det drabbar honom på så många sätt.

Försöker skylla min dåliga hälsa på dålig livsstil, så jag har något jag kan förbättra, men sanningen är att jag inte är så ohälsosam. Inte den mest hälsosamma heller, det tänker jag inte påstå. Ändå rör jag på mig, har dragit ner på sockret väsentlig, uppskattar grönsaker, dricker mycket vatten, ser till att få i mig tillräckligt med järn... Men jag ska försöka göra mer. Orkar inte vara sjuk hela tiden.

Nu sitter jag och dricker te medan J-man repar. Något jag också skulle gjort om inte halsen plötsligt börjat bråka. Oh, well... Nästa gång.


2 kommentarer:

  1. Goоd day! Do you use Twіtter? I'd like to follow you if that would be okay. I'm
    absοlutelу еnjoyіng уour blog аnd look foгwаrd to new posts.


    Αlso visit my webpage :: weight loss

    SvaraRadera
  2. I coսld not refrain from commenting. Perfectly written!

    Ƭake a look ɑt my web-site: pure health 100 garcinia cambogia reviews (http://sunpin.org)

    SvaraRadera