torsdag 24 november 2011

Apparently I'm greedy

Det närmar sig jul och mamma frågade mig för inte så många dagar sedan vad jag önskar mig i julklapp... Vilket mest kändes som ett problem. Sådant som jag önskar mig är bara dyra saker och det känns så hemskt att önska sig på något sätt. Kanske allra mest för att jag vet att jag själv knappt kommer kunna ge någon alls en julklapp i år. Det blir tunga julmånader som vanligt.

Men jag kan ju sammanfatta vad en sådan som jag skulle önska mig om jag fick önska vad som helst. För i verkligheten är minsta lilla gåva eller "spons" till min utbildning mer än tillräckligt. Det blir snabbt dyrt med material när man vill göra mycket saker nämligen.


Du kommer kanske ihåg att jag får låna snälla Iza's systemkamera? Det vill jag ju inte göra för alltid egentligen så klart och netonnet har faktiskt ett väldigt bra pris måste jag säga. För dyrt för mig som det är nu, men fortfarande ett mycket bra pris. Skulle inte bli ledsen över en sådan i julklapp...

Den från Ohlssons tyger är egentligen bara ett exempel. Det finns många olika varianter nämligen, men en ställbar skulle vara underbart. På vissa sätt skulle det underlätta en del av mitt arbeteoch på vissa så skulle jag säkert stöta på nya problem... Det går att göra en egen (icke ställbar) som jag berättat om förut, men jag verkar aldrig få ihop materialet eller få ihop tiden eftersom jag behöver hjälp att göra den. Svårt att tejpa in sig själv jämt och bra liksom.

Jag trodde aldrig att jag skulle säga att jag ville ha uggs då jag tycker att de är grymt fula... Men ju mer mina tår fryser och mina skor faller sönder så längtar jag efter varma och bekväma skor. Kan jag bara ha ett par så är det faktiskt så jag behöver prioritera om jag ska arbeta ståendes långa dagar. Det sägs ju i alla fall att de ska vara av bra kvalisort och för en gångs skull i mitt liv skulle jag vilja ha det och inte bara budgetvarianten. De "vinterskor" jag har just nu är ofodrade, sömmarna håller på att släppa och klackarna är tillräckligt trasiga för att de ska vara ihåliga. Yay...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar