måndag 7 november 2011

Aj, aj igen


Jobbig dag för ögonen. Jag är glad att det inte är varje dag, men det är inget kul för det. Inget av de två glasögonparen jag har känns riktigt bra och till en början när jag tar på mig dem är det en våg illamående som sköljer över mig. Synen har ju en viss koppling till balansen. Allt illamående som jag känt den senaste tiden är troligen på grund av just det. I övrigt är jag ju frisk.

Varken jag eller J-man är förtjust i det där med avbetalning, även om vi har någon sak var som vi betalar av vardera. Det blir lät en väldigt stor utgift i månaden om man har det så... Fast jag börjar känna mig mer och mer sugen på att försöka ta ett par nya glasögon på avbetalning ändå. Så kanske jag slipper allt det här gnället någon gång.



1 kommentar:

  1. Det är väldigt viktigt att ta hand om sig och synen är väldigt viktig. Jag slarvade själv när jag var runt tolv år med att använda mina läsglasögon och det slutade med att jag har så dålig syn att jag måste ha glasögon jämt för att kunna se. Jag och min man är inte heller så förtjusta i avbetalning, men om det förbättrar din hälsa och ditt välbefinnande kanske det kan vara värt det?

    SvaraRadera