torsdag 22 september 2011

Wiiiiiiiiiiiiiiiie!

Jag tänker inte påstå att jag är pigg. Inte heller att jag mår bra. Men jag är uppe och halvvägs genom morgonkaffet. Jag vill ju så gärna komma iväg idag. Kroppen verkar inte riktigt lika förtjust i den idén, men jag vill. Tänker dock inte chansa om det inte blir bättre efter frukost... Då kommer jag definitivt inte må bättre i helgen och så kan vi inte ha det.

Mig med mina akupressurarmband
Jag fortsätter fundera och fundera över vad som hjälper mot illamående. Ingefära har jag hört faktiskt och jag brukar köpa en ginger ale eller två när illamåendet blir jobbigt, men det ligger inte i ekonomisk prioritet såhär strax innan löning och CSN. Av helt förklarliga skäl. Däremot har vi cola hemma och det ska ju vara bra. Avslagen om jag minns rätt... Vad finns det mer? Innan coca colan så måste det ju funnits andra roliga huskurer. Svårt att sålla bland länkarna på google dock.. Men kanske ska det ges en chans till.

Armbanden hjälper förresten. Inte hela vägen, men en bit och det är för mig värt väldigt mycket just nu.


1 kommentar:

  1. Honungste brukar vara bra. Kokt vatten med riven ingefära, honung och citron brukar också fungera. Hoppas att du snart blir frisk, för det är aldrig kul att vara sjuk. :-(

    SvaraRadera