torsdag 8 september 2011

Jag är ingen regnbågen, men inte heller färglös...

Idag var vi ute i Trädgårdsföreningen och målade akvarell. Jag har visst ett ganska bra färgsinne som jag bör fortsätta utveckla. En del foto blev det också, men jag är för trött för att tömma kameran och har bestämt mig för att ha med den på repertoar också.

En tanke slog mig förut... Om jag skulle skaffa mig en cykel och måla den i en ganska mörk grå som gick lite åt det röda och mattlacka den samt matta ner alla blanka delar... Skulle man kunna få den att se ut som om den vore en röd cykel som bara råkar vara gjord o en svartvit värld då? Fast skaffar jag en cykel vill jag egentligen att den ska vara minst lika färgglada som regnbågen och glittra. Inte för att det personifierar mig egentligen. Utan för att jag inte ska tappa bort den.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar