torsdag 8 mars 2012

En bit i taget...

Försöker organisera min tid så gott det går. Är rastlös och saknar att göra något kul hela tiden. Inte för att det egentligen var allt för länge sedan jag gjorde roliga saker, utan för att alla plikter väger tungt just nu. Du vet nog hur det är, när man konstant söker andningspauser för att orka med. Tack och lov så är ju åtminstone hälften av mina måsten på universitetet sådant jag tycker är kul. Har äntligen börjat med min slutuppgift och den kommer bli riktigt cool tror jag!

Början på en kudde a la knapp. Har inte sett någon sån förut,
men vågar inte svära på att jag är först med idén för det.
Passade även på att klämma in lite vardagsromantik mellan plugg och plugg för ett tag sedan... Du vet hur viktigt sådant är för mig. Jag tycker inte att man ska glömma bort att uppskatta varandra bara för att vardagen springer på eller man har en stressig period eller vad det nu är, snarare är det ännu viktigare att visa sin uppskattning då om man frågar mig. Så jag passade på att fixa till en av våra kaffemuggar exklusivt för min älskade J-man. Så att han kan få en liten påminnelse om hur jag känner för honom varje morgon (bara muggen diskas emellan då).


Så mycket tankar i mitt huvud just nu! Men en sak i taget. Prioriteringar och det... Som att duscha. Helt klart en sådan sak som jag behöver göra idag. Så jag gör det. Känner mig lite fräsch så jag kan jobba på ordentligt igen. Go me!

2 kommentarer:

  1. Känner igen det där med att känna sig rastlös, och så har man en massa måsten som har prio nr.1... Kan inte du skriva ett inlägg med tips på vardagsromantik? Jag som varit tillsammans med min gubbe i snart sju och ett halvt år har så dålig fantasi och svårt att komma på saker som håller gnistan vid liv. Jag blir så inspirerad av att läsa om alla de små härliga saker ni gör för varandra.

    SvaraRadera
  2. Ja, usch - hatar att ha plikter hela jävla tiden. För att sedan må pissigt när man är ledig och "borde göra något för att dagens ska ha betydelse". Man blir lite dum i huvudet till slut.

    SvaraRadera