onsdag 8 augusti 2012

Underbara vardagslyx...

Sitter med ett champagneglas fullt med Trocadero och bara njuter. Gillar det där med vardagslyx och ibland räcker det med att använda ett finare glas för att det ska kännas lite roligare i vardagen. Det räcker med små medel helt enkelt.


Dessutom har jag fått shoppa loss lite idag! Fick lite pengar av min snälla farmor som var här idag och det mesta kommer gå till mer nödvändiga saker så klart, men lite måste man ju få unna sig när man kan. Det blev nagelgrejer så klart.. Så jag kommer få tradera-paket att visa upp snart igen! J-man var snäll och svängde förbi med mig på Kicks också så att jag fick köpa ett nagellim till mina nagelstenar och ett överlack jag hört väldigt gott om; Seche Vite! Det går på 125:- för 14 ml men jag trodde att det skulle vara dyrare med tanke på recensionerna. Ser verkligen fram emot att testa det! Så det ska jag göra. Fast först måste jag ta bort det jag har nu så klart.

Och på tal om vardagslyx... Jag bakade Toblerone Cheesecake i söndags så i måndags fick J-man cheesecake och kaffe på sängen! Igår kom han hem med chips till mig också så vi kunde ha myskväll. Så underbart när man kan göra sånt! Fast vardagslyx handlar inte bara om pengar. Ett varmt bad eller en fotmassage är minst lika lyxigt. Beroende på hur man gör kan det dessutom vara väldigt romantiskt!

Man glömmer så lätt allt det fina man har runt sig dumt nog. Ibland så är det bra att stanna upp, andas lite och komma ihåg hur underbar tillvaron är. För alla har vi någonting att vara glad och tacksam för.

1 kommentar:

  1. Ditt sinne för att hitta och komma på vardagslyx och de små kärleksmeddelandena förvånar mig varje dag! Jag önskar jag hade samma öga för de som du har, jag gör vad jag kan men du är verkligen bäst på det här! Jag älskar dig! Jag skulle långsamt dö ut utan dig, för vi har en sån vacker symbios! <3

    SvaraRadera