måndag 13 augusti 2012

J-man Gäst-bloggning nr2.

Hej!

Nu tog jag tillfälle att gäst-blogga här igen, utan att hon vet om det. Hon sitter faktiskt ute i vardagsrummet och tittar på TV och jag vill bara uttrycka min kärlek till henne här, så ni får höra lite av min sida i de hela, och så får hon sig en trevlig liten överraskning nästa gång hon öppnar bloggen.

Jag vill lyfta fram en egenskap hos min älskade fästmö som gör mig väldigt lycklig. Hon vet hur man visar kärlek. Hon vet precis hur hon ska te sig i vårt förhållande, i vår symbios, hon vet när hennes karl behöver få se en fotbollsmatch och ta sig en whiskey, hon pushar på i rätt tillfällen när man gått och gnällt över sitt utseende för länge. Hon ser till att jag kommer ut även efter jobbet och umgås med mina vänner och inte tappar mina sociala kontakter för att jag stressar ihjäl mig över o-relevanta saker som tar orken ur mig, och hon ger mig tid för mig själv, redan innan jag vet att jag behöver den, för hon känner mig så väl. Med andra ord, hon vet hur man gör denna man lycklig.

Jag skulle kunna ge er tonvis av exempel på när hon kommit fram till mig när jag suttit vid en dator, eller en gitarr och små muttrat lite, lagt handen på min axel och väntat på reaktionen. När jag tittat upp har hon till-exempel sagt med en mild och väldigt övertygande röst -"Ska inte du ta en whiskey och titta på lite Famliy guy och slappna av lite, så kan jag massera din fötter så går vi och lägger oss sen, för du ser helt förstörd ut."
Jag nickar halvt oförstående och säger -"öh, aa, visst?"... Och sen somnar jag på en bädd av rosa fluffiga kärleks-moln och vaknar som en ny människa.

Jag är stolt och överlycklig över att få dela mitt liv med Katten, och jag hoppas ni hittar eller har någon som ni känner likadant för.

Take care!

J-Man -> Out!
.

2 kommentarer:

  1. Så himla fint skrivet! Kärleken till henne från dig kommer verkligen från hjärtat! :)
    Ni verkar vara så lyckliga ihop och hoppas att ni får vara de en låååååånnnnnggg tid framöver!
    Ta vara på varandra, Nu och i Framtiden! Och håller med dig! Hoppas alla hittar någon som de kan dela allt med!

    SvaraRadera