tisdag 7 augusti 2012

En sådan där dag i dag...


Idag är det städ-dag hemma hos oss. Jag har inte gjort mycket av det jag velat tyvärr... Knaprat ipren och försökt få nässprejen att fungera halva dagen, men J-man har gjort mirakel med både badrum och kök! Han är så duktig min älskling! Jag har vardagsrummet och mitt arbetsrum som projekt. Sovrummet och hallen hjälps vi åt med är tanken. Imorgon kommer mamma och farmor på besök så förutom att det är väldigt skönt att få det rent så är det ju alltid trevligt att ha fint när man får gäster.

Nu är J-man iväg och trollar fram en flyttkartong eller två till mig så att sådant som gör sig bättre på vinden äntligen kan komma dit. Sedan ska jag försöka köra ut honom så jag får städa ifred. Tror att det går lättare då faktiskt... Jag börjar bli piggare och brukar vara mer effektiv när det inte finns andra runt omkring som distraherar. J-man är dessutom så himla gullig och omhändertagande, så han blir extra distraherande när jag inte är hundra procent kry. Vilket är underbart på sitt sätt så klart! Fast jag vill ju faktiskt få någonting gjort. Bättre om J-man får belöna sig med någonting han tycker är kul ett par timmar då om du frågar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar