måndag 23 april 2012

Hatar strumpor!

En av många anledningar till att jag skulle vilja bo i ett varmare land är för att slippa strumpor. Jag hatar strumpor! Det är så obekvämt! Och de senaste (två) dagarna har det varit ännu mer tydligt för mig hur mycket jag verkligen hatar det. Jag är sjuk, igen, förkyld och växlar mellan att vara varm och kall hela tiden. Ena stunden tjocktröja, nästa linne. Men hur mycket kläder jag än haft på mig har jag inte satt på mig strumpor en enda gång. Jag lindar hellre in fötterna i en filt om jag fryser faktiskt.

My foot is my homie!
Visst tänker jag inte sticka under stolen med att raggsockor är awesome när det är kallt, men det betyder ändå inte att jag tycker om strumpor. Det handlar mer om att jag inte tycker om att vara kall heller. Att jag tycker ännu mindre om att vara kall än att ha strumpor till och med. Kanske främst för att den typen av kyla som blir på vintern gärna blir smärtsam och inte alls är nyttig.

Ja, det är ett oviktigt inlägg, men det struntar jag i. Strumpor är obekväma tingestar och jag tycker inte om dem.


3 kommentarer:

  1. Jag kör Tradera. Säljare som heter Nagelglädje och Morango!
    Lite dyrare än ebay,men billigare än tex kicks och eleven. Men känns lite mer pålitligt att beställa från sverige. Dessa två säljare är riktigt bra och jag har beställt från båda många gånger :)

    Det blåa lacket du syftar på heter Dorothy Who? och kommer från samma kollektion som Ruby Pumps.
    Kan vara lite knepigt att få tag på, men någon av säljarna på tradera har det inne ibland.
    Det gröna heter Atlantis och kommer från "Speciality collection"

    Kan rekommendera "Lighthouse" i samma stuk fast gult. Detta är enkelt att få tag i. Relativt ny kollektion, Anchors Away.

    "Riveting" från nyaste kollektionen är ett sjukt vackert oranget lack i samma stuk :)

    SvaraRadera
  2. Just ja, alla lack jag skrev om kommer från China Glaze.
    Insåg sen att jag har ett helgrönt glitterlack,det kommer från Picture Polish och kan bara köpas på deras hemsida :)

    Jag hatar också strumpor! Man känner sig instängd :( Men jag blir så kall om fötterna att jag måste ha strumpor på mig :(

    SvaraRadera
  3. Håller med dig,det ska vara UTAN strumpor. Bekvämast så,och efter en heldag med skor på sig så är det skönt att lufta fötterna och gå utan strumpor =) eller man bara är hemma och slappar

    SvaraRadera