lördag 14 april 2012

En snabb fundering...

Jag minns, när man var yngre, att ens relationer och kärlek sällan togs på allvar av de äldre. Ja, de som var vuxna. Ändå så märker jag idag, när jag själv anses vara vuxen, att flertalet av de vuxna relationer jag ser runt mig är minst lika "oseriösa", "barnsliga" och "kärlekslösa" som mina ansågs då. Kanske är det så att det är människor som själva inte upplevt kärlek som vägrar tro att även unga kan känna som dem och starkare ändå?

Varför inte bara låta folk få vara kära utan att förminska? Man måste ju få vara lycklig så länge man kan även om det skulle braka ihop senare. Tycker jag i alla fall.

1 kommentar:

  1. Helt rätt älskling <3 Att för minska en känsla är så fult, även fast man som barn kan vara mindre medveten om konsekvenser och allvaret i att dela en känsla/relation med någon så ska de inte förminskas utan istället informeras om vad de innebär. <3 Och då inte göra något stort och hemskt av det, för kärlek är otroligt vackert! <3

    SvaraRadera