söndag 5 februari 2012

Six, six, six, the number of the beast...

666 dagar sedan jag och J-man blev tillsammans, officielt. 666 dagar av kärlek, bra och dåliga dagar, skratt och gråt, närhet och då och då lite saknad.

Vi har hunnnit flytta ihop, skaffa två underbara katter och tagit oss igenom jobbiga hinder under den här tiden. Hunnit komma tillfreds på sätt och vis. Hittat vårt sätt att kommunicera och bäst ta hand om varandra och oss själva.

Jag har lärt mig att jag och mina åsikter betyder. Att jag inte behöver förställa mig för att duga till utan att jag kan bli älskad för den jag är. Att jag är bra trots allt. Att jag inte begär för mycket när jag vill ha uppmärksamhet och respekt, kärlek och frihet att vara den jag är. Att jag får följa mina drömmar utan att bli dömd. Att min lycka är mer värd än en hög lön.

På många sätt har jag upptäckt något som jag inte trodde fanns i J-man. Visst jobbar vi på våra brister och problem som alla andra, men det är verkligen ett samarbete. Bådas åsikter räknas och vi kan kompromissa för vi respekterar varandra och är inte så själviska att vi kör över varandra för vår egen lycka.

Är inte det kärlek så säg?


2 kommentarer:

  1. Helt underbart att du gör ett så fint inlägg om oss och vår symbios <3 Att ett förhållande kunde vara så svårt, men ändå så enkelt hade jag ingen aning om. <3 Jag älskar dig! <3

    SvaraRadera
  2. Vad härligt. :-) Det känns så himla bra när allt känns så där rätt. Hoppas att ni får fler dagar (som blir till år) tillsammans. :-) Det är inte det lättaste att hitta rätt när det kommer till kärlek, men ni tycks ha prickat alldeles rätt. :-) Man blir glad av att läsa inläggen om er två. (vet att jag har sagt det tidigare, så du får säga till om jag blir tjatig).

    SvaraRadera