fredag 23 augusti 2013

Det går mot slemmigare tider...

Nu verkar det som att det börjar igen. Folk börjar med höst-statusar på Facebook, det börjar bli kallare och folk blir sjuka. Jag själv har haft kliande hals och rinnande näsa i nästan en vecka utan att det brutit ut helt. Tills idag då. Grattis till mig!

Vi var i Norrköping en sväng igår och hämtade saker ur min farmors källare. Sådant som stått där i en sisådär 9 år eller så. Elva lådor är det i alla fall och jag tror att den fysiska ansträngningen var tillräcklig för att slänga mig rakt in i den första, ordentliga, förkylningen för hösten. Eller för-hösten. Vad man nu föredrar.


Så min plan på att leta skatter hela dagen (rensa lådorna) verkar inte riktigt vara rätt plan för den här dagen. Men eftersom jag gift mig med världens bästa så har jag i alla fall massor sjuk-chips, godis, läsk och glass. Eller helt vanliga chips, godis, läsk och glass... Men det är ju när man inte är kry man uppskattar det som mest, i alla fall om man är som jag. Så det är ganska okej ändå. Efter omständigheterna. Lite mer nässprej är det enda som saknas.

Så förkylningstider. Hoppas det blir en kort period i år.

1 kommentar:

  1. Usch, det är tråkigt med förkylningar. :-( När jag blir förkyld tar det evigheter (nästan bokstavligt talat) innan jag blir frisk. Du får krya på dig! Låter för övrigt trevligt med chips, godis och glass (eftersom jag själv inte mår bra av att dricka läsk låter jag bli att nämna den). :-)

    SvaraRadera