torsdag 8 augusti 2013

Problem med gravatar

Jag skaffade gravatar för något år sedan. Det verkade som en kul grej, att kunna ha sin egen bild i princip oavsett vart man kommenterar. Kul grej. Trodde jag ja.

Nu är tydligen gravatar och wordpress sammankopplade och det innebär att har man en gravatar har man plötsligt ett wordpress-konto vare sig man vill eller inte. Och jag vill inte, men det är egentligen inte det som är poängen. Poängen är att jag plötsligt inte kunnat kommentera vissa bloggar på grund av min gravatar. Eftersom gravataren är kopplad till min mail, som jag ju använder när jag kommenterar så blir det felmeddelande varje gång. "Du måste logga in på wordpress". Loggar man in så går kommentaren ändå inte att publicera och raderas. Glad Katt? Nej.

Just nu verkar jag ha löst problemet genom att byta bort min mailadress. Läser jag i forum så verkar det visserligen bara vara en tillfällig lösning. Tydligen så tar inte wordpress bort din mailadress trots att du raderat den och du inte längre kan se den någonstans i ditt konto. Supporten är "stängd för tillfället" och verkar ha varit så i alla fall det senaste året, om inte mer. Man kan alltså inte få någon hjälp med sina problem. Ett bra skäl att aldrig blogga på den plattformen tycker jag. Fast alla gör ju givetvis som de vill och trivs bäst med.


Det tog mig alltså åtminstone en halvtimme att publicera en kommentar. Så nu är jag trött. Tjurig. Förstår ju att de inte direkt har lust att göra reklam för att man kommer få problem om man använder deras tjänst, men jag tycker att de i alla fall kan erbjuda lite support. Vara lite schysst mot användarna liksom.

1 kommentar:

  1. Usch vad jobbigt! :-( Och väldig dålig stil att inte ha en fungerande support. Jag kan bli väldigt irriterad när jag stöter på den här typen av teknikstrul och inte hittar någon lösning. Jag hoppas att det löser sig för dig.

    Och appropå att blogga/inte blogga på wordpress ... Jag har hört så mycket gott om den plattformen att jag ett tag funderade på om jag inte skulle byta till den. Dock verkade den väldigt krånglig, så jag lät bli. Om de hade haft en fungerande support hade detta kanske inte varit något problem ...

    SvaraRadera