onsdag 14 augusti 2013

Det är ju ett intresse...

Den som följer mig på instagram (KattenJones om du skulle vara nyfiken) ser oftare bilder på mina naglar än de som följer min blogg. Ändå är jag lite smådålig på att lägga upp det jag gör till och från och nu i sommar har jag inte riktigt orkat göra mer än enkla saker. Så har ju systemkameran varit på "time out" också, sen bröllopet. Vi har bröllopsfilmen på den så jag har varit rätt försiktig. Inte riktigt vågat använda den ifall jag skulle få hjärnsläpp och typ omformatera den eller nåt.

I alla fall så kommer här ett inlägg om mina naglar. Inte intressant för alla, men whatever. Tänkte bara visa hur man kan göra när det blir fel. Hoppas bara det syns på bilderna.

Hur som helst så har jag ett holo-lack som jag bara älskar. Det är Colorclubs "Harp on it". Jag tänkte att jag skulle göra en fransk manikyr med den, vissa naglar målade jag dock helt för lite "effekt". Vanligtvis så gör jag mina naglar så att två fingrar på varje hand är olika de andra tre. Jag trivs så. För de franska tipparna använde jag mallar, vilket är lite av en chansning då de ibland sliter upp baslacket och inte alltid blir jämt ändå.

Såhär blev det ungefär.
Nu syns det inte jättebra på bilden, men tyvärr blev det inte helt jämt. Lacket torkade så fort att mallarna "slet" i kanten trots att jag gjorde dem nagel för nagel. Vissa blev lite snea också så jag kände att jag behövde göra något åt det. Mest för min egen skull dock, de flesta tittar inte så noga på andras fingrar liksom.

Vad jag gjorde var typ en toning. Jag suddade de skarpa kanterna genom att ta en bit av en vanlig disksvamp och doppa i lite lack. På så sätt blev kanterna mjuka och de behöver inte heller vara exakt lika för att manikyren ska vara snygg.

Typ så här
Skillnaden ligger i att kanten knappt syns längre helt enkelt och så svårt var det. Nu funderar jag mest på om det är tillräckligt eller om jag vill lägga till något mer ändå. Lite pärlor eller stenar. Kanske måla dit någon liten katt eller ett mönster av något slag. Kanske något annat. Eller så får det vara. Kanske...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar