onsdag 24 oktober 2012

Produktivitet och funderingar när man är sjuk

Min hjärna är alltid lite spännande när jag inte är kry. Den går på högvarv och tror att jag orkar vad som helst medan kroppen inte fungerar alls på det sättet. Så jag går omkring (okej sitter mest, men ändå) och är irriterad hela tiden. Irriterad på att kropp och sinne inte är överrens. Men lite får jag gjort ändå. Passar på med plugg och sådant.

Jag har stickat...

Jag har en mössa nu! Vi har visserligen massor mössor... Men jag har aldrig gjort en själv förut och ville helt enkelt testa. Tror att jag ska göra en till lika dan så min mössa blir dubbel. Har en tanke att göra den vändbar så jag kan ha kattöron när jag känner för det och en vanlig mössa när jag känner för det! Varför inte liksom?


Sen har jag funderat lite... Det är ju de små sakerna som gör det (jag twittrade om det här igår) och just nu är det min läppglans från J-man som ger mig mest glädje. Den luktar gott. Massor gott! Så jag har den nästan hela tiden, så känner jag lukten då och då... Plus att jag får ha mjuka läppar, vilket är trevligt mest jämt. Spruckna läppar gör ju faktiskt ont.


Hur som helst så började jag fundera... De där tjejerna (och killarna så klart) som förstorar läpparna, känner de lukten av mumsig läppglans bättre än mig? Läpparna är ju ofta närmre näsan om de är större liksom. Eller? Visserligen försvagas ju luktsinnet när näsan är full av snor oavsett... Men till och från kommer det ju härlig doft. Oj, vad rörig jag blev nu. Men jag undrar ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar