måndag 29 oktober 2012

Glädjen som infinner sig...

J-man är hemma. Äntligen! De senaste två veckorna har varit ett virrvarr av arbete för honom så sen han kom hem i torsdags har vi försökt ta igen tid tillsammans. Mys framför film, kramats med katterna, träffat vänner, haft långa samtal om viktiga och oviktiga ting, skrattat tills vi nästan gråter och allt sånt som man gör när man är med någon man älskar.

Idag är det dags för vardagens allvar igen dock... Han vilar upp sig lite extra, men jag pluggar. Imorgon ska praktiken redovisas dessutom och det är dags att skriva portfölj innan nästa kurs.

Så ligger Bus i fåtöljen bredvid och myser med en av mina knappkuddar. Han ser sådär oförskämt nöjd ut och jag förstår honom... Mellan mig och ryggstödet har jag placerat ännu en av mina kuddar. Så att jag sitter sådär skönt att det inte är så jobbigt att plugga och det är lätt att glömma bort att man ska ta rast ibland.

Så... Jag har det väldigt bra just nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar