måndag 1 oktober 2012

Massor glad kritik

Jag har haft sista handledningen för kursens stora uppgift idag. Temat är "Didaktiska triangeln", vilket låter krångligt men det handlar om lärande. Konsten att lära sig, i det här fallet också med fokus på matematik. Klurigt värre.

Hur som helst så känner jag mig grymt positiv och taggad inför redovisningen om en vecka ungefär. Fick väldigt positiv feedback på min modell (som är i princip helt färdig)! Så nu känner jag mig superpositiv! Det finns dessutom en spännande liten twist på just den här uppgiften... Vad det går ut på är att vi i klassen, antingen var för sig eller i grupp, ska göra en väggdekoration till ett klassrum. Temat är som sagt "Didaktiska triangeln" och efter att vi redovisat våra modeller så kommer en jury titta på våra verk och sedan utse en vinnande modell... Den eller de som gjort den vinnande modellen får sedan göra väggdekorationen på riktigt i klassrummet! Plus en prissumma... Så det är extra spännande den här gången!

Från min instagram
Känner mig säker på att jag vinner. Sådär som man ju ska när man har gjort något man är stolt över. Tror att fler känner som jag dock... Och det är massor med duktiga människor i min klass! Juryn kommer garanterat få det supertufft. Glad att det är någonting jag slipper i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar